Valaki mondja meg…

 

 Egy nagy netes szörfölés után totális zavarral küzdök és nagy kérdőjelként lebeg a fejem felett, hogy vajon tegnap jót tettem-e magunkkal vagy bűnöztünk? Ugyanis spárgát pároltam abban a hiszemben, hogy a spárga lúgosító hatású zöldség.
Kíváncsiságból olvasgattam, mire legalább annyi helyen láttam lúgosítónak leírva, mint savasítónak.   De akkor mi az igazság? Ki tudja, hogy vajon a spárga lúgosít-e, netán savasít?

       
Azt ne mondjátok, hogy nyersen lúgosít, feldolgozva pedig savasít, mert senki sem eszik nyersen spárgát (szerintem legalábbis).   Most viszont tényleg meg vagyok lőve, mert a finom párolt, lenmagsós, madársalátás spárgasalátát nem tudom hova tenni. Szezonja van, imádom, Apa is szereti, karácsonykor a spárgaleves elmaradhatatlan a családban, már hagyománya van. Csőben sütve, spenóttal rakva, sonkába cavarva, leveles tésztában és tulajdonképpen mindenhogyan szeretem. Na és ezért titkon azt remélem, hogy nem kell róla lemondanunk.
  

Persze egy alkalommal enni nem a világ vége, csak jó lenne tudni, hogy tényleg belefér-e a mostani diétánkba, vagy egy finomat bűnöztünk? Ha van valakinek spárgabiztos infója, megköszönném, ha megosztaná velem  

7 Comments

  1. 86215

    tudom ajánlani a lakmuszpapírt… a teának milyen a kémhatása? azt tudom, hogy a ph papír elkékül tőle, de hogy ez mit jelent arra nem emlékszem 🙂

    Reply
  2. 86215

    na, gyorsan utána is néztem, erősen lúgos 12-14 közötti értékkel (kb), persze a teáról beszélek… van a közeletekben valakinek kerti medencéje? ott mindig kell mérni a phértéket…

    Reply
  3. Ms. Poppy

    Szia!
    A spárga lúgos vegyhatású zöldségféle, amit nem is a párolással, főzéssel gyengítesz, hanem inkább pürésítéssel, turmixolással. Ha még mindig aggódnál miatta, hogy biztos-e ez, érdemes mondjuk zellerrel együtt fogyasztani, mert annak igen erős lúgosító hatása van.

    A tea savasít (fokozza a savelválasztást a gyomorban), különösen az erősre főzött fekete és zöld fajtája.

    Remélem, tudtam segíteni!:)

    Reply
  4. BodzaBlog

    Sziasztok 🙂 Ó de jó, örülök, hogy a ,,madzag” lúgos, így utólag is. És ha nem ettük volna meg, feltennék fotót a saliról, hát ez van, majd legközelebb.
    Ms.poppy, a zöld teával elbizonytalanítasz. Eddig úgy tudtam, hogy erős zsírégető hatása van, amit csak akkor oldhatna – elvileg – ha lúgos. De lehet igazság abban amit mondasz, hiszen a tealevelek csersavtartalma közismert. Ennek is utána kell néznem, hiszen mi literszámra isszuk a zöld teát. De mondok ellenpéldát: a citrom erősen lúgosító hatású, pedig tiszta sav 🙂 Ellentmondás? :)) meg fogok kérdezni egy dietikust, asszem’
    Konok: elsinkófáltam a régi lakmuszpapíromat, amit akvarizálásnál használtam. Hm… a kertben meg már elbontottuk a medencét az ősöknél, de talán még meg van a készlet hozzá. Köszi a tippet 🙂
    Viszont a cittomból, grapefruitból, narancsból kiindulva ha méregetném is a ph-jukat, vajon mennyivel lennék okosabb? :)))

    Reply
  5. Ms. Poppy

    Én dietetikus vagyok.:D
    Valóban, sok ellentmondás van a táplálékokban, de az biztos, hogy a gyümölcsök többsége (pont savtartalmuk miatt) savas vegyhatású.
    A zöld tea igazából nem zsírégető, inkább az anyagcsere fokozása és antioxidáns tartalma miatt előnyös a fogyasztása, valamint mindenféle tea vízhajtó hatású, mossák át a szervezetet, segítenek a manapság oly’ divatos ‘méregtelenítésben’.
    Zöld és fekete teából a szív védelme érdekében nem érdemes literszámra fogyasztani, jobb ilyen célra fehér-, igazi gyümölcs- vagy gyógyteát használni, amik nem pörgetik fel a pulzust.

    Reply
  6. 86215

    Azt hiszem, hogy ha jól megnézzük, hogy mit mondtunk akkor ugyanarról beszéltünk. A tea kémhatása erősen lúgos, amit az indikátor alátámaszt (feketeteával néztem, de szerintem a tea tartalmú teakészítmények mind lúgosak, hiszen az alapanyaguk az). A kérdés az, hogy miért is lehet igaza Ms. Poppynak is ugyanakkor? Azt mondja, hogy a tea savasít, vagyis a gyomor több savat állít elő, viszont erre csak azért van szükség, hogy a teának a lúgos kémhatását ellensúlyozza. Szóval ennek megfelelően, ha lúgosítani akarunk, akkor savas kémhatású ételeket kell fogyasztani, és ellenkezőleg. Ezt természetesen mindenféle élettani kutatások megcáfolhatják, ez csak a józan paraszti ész volt.

    Reply
  7. BodzaBlog

    Miss Poppy :)))))) ez szuper! Mármint, hogy szakember vagy. Na és biztosan megéreztem valamit, mert ma estére gyümölcsteát csináltam, mielőtt ezt olvastam volna. Köszönöm az infót!

    Konok: ebben is lehet igazság. Bírom a józan paraszti észt, de bevallom, erre nem is gondoltam. 🙂 kellett valaki, aki felhomályosított 🙂

    Reply

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.